اخبار سحرخیز

دکتر فرهاد سحرخیز، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی شد.

21 اسفند 1401
1039
مقدمه:

در انتخابات دوره دهم گروه صنعت، معدن و بازرگانی استان خراسان رضوی، دکتر فرهاد سحرخیز با بیشترین رای، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شد. 

دکتر فرهاد سحرخیز، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی شد.

در انتخابات 20 اسفندماه گروه صنعت، معدن و بازرگانی استان خراسان رضوی، اسامی ۱۵ فرد منتخب این همپرسی در گروه های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی از سوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی اعلام شد.

در انتخابات این دوره، که از هشت صبح شنبه 20 اسفندماه تا ساعت ۱۸ ادامه داشت، ۶۹۰ نفر شرکت کردند و رای خود را برای انتخاب ۱۵ عضو هیات نمایندگان دهم، به صندوق رای انداختند.

پس از شمارش آرا و اعلام نتایج، حسین محمدیان، احمد اثتی عشری، محمد حسین روشنک، محمود امتی، مجید محمدنژاد در گروه بازرگانی، محمد علی چمنیان، عبدالله یزدانبخش، حسین محمودی خراسانی، رضا حمیدی ازغدی، محمدمهدی شکورزاده در گروه صنعت منتخب این دوره از انتخابات شدند.

محمدرضا توکلی زاده، غلامرضا نازپرور صوفیانی در گروه معدن و فرهاد صفار سحرخیز، علی محمد شریعتی مقدم، احمد سلحشور در گروه کشاورزی از دیگر منتخبین این دوره از انتخابات در اتاق بازرگانی خراسان رضوی بودند.

۱۵ نفر منتخب انتخابات سراسری اتاق‌های بازرگانی کشور در ، از بین ۴۷ نامزد بیشترین آرا را بدست آوردند و کرسی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی استان را از آن خود کردند.

در این انتخابات، جناب دکتر فرهاد سحرخیز، با بالاترین رای، عضو هیئت نمایندگان بازرگانی استان خراسان رضوی شد.

 

تاریخچه اتاق بازرگانی: 

نگاهی به تاریخ تاسیس اتاق‌های بازرگانی نشان می‌دهد که اتاق تجارت در شانزدهم مهر ماه 1305 شمسی در وزارت بازرگانی تهران تاسیس و قانون اتاق‌های تجارت در سال 1309 تصویب شد.

ماده اول قانون تاسیس اتاقهای تجارت نشان می‌دهد که تاسیس اتاق تجارت در مراکز تجاری مهم مملکتی بر حسب تقاضای محل و پیشنهاد وزارت اقتصاد ملی و با تصویب دولت انجام می گرفته است ، اما با توجه به دخالت دولت در فعالیتهای بازرگانی و افزایش این دخالت در آن زمان با وضع قانون خاص و به انحصار در آمدن تجارت خارجی کشور در دست دولت ، اتاقهای تجارت به حالت تعلیق در می آید ، ولی در سال 1315 با اعمال فشار تجار و بازرگانان ، دولت اجازه فعالیت مجدد به اتاقهای تجارت را می دهد ، اما این فعالیت به 16 اتاق محدود می شود که یکی از آنها اتاق بازرگانی مشهد است .

پس از شهریور 1320 با کاهش قدرت حکومت مرکزی ، با احساس و ضرورت تشکیل اتاق بازرگانی ، و تلاش جمعی از بازاریان ، قانون جدیدی بنام قانون تشکیل اتاق بازرگانی به تصویب رسید و دو انجمن صنفی بنام اتحادیه اصناف به آن پیوستند، به دنبال تشکیل اتاق بازرگانی تهران ، اتاق بازرگانی در شهرهای بزرگ ایران از جمله مشهد مقدس در دهه 20 تاسیس گردید و لذا اتاق بازرگانی مشهد با توجه به قانون جدید در سال 1327 شروع به فعالیت کرد.

دریافت PDF
برچسب ها:
نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا