دانستنی های سحرخیز

عرق بیدمشک

28 آبان 1401
3328
مقدمه:

گیاه بیدمشک

گیاه دارویی بیدمشک  از بید معمولی با نام نژادی از درخت بید است که اندازه آن از بید معمولی کوچکتر ولی سنبله های آن دارای اسانس معطری است. طبع گیاه بیدمشک سرد و تر است و اسانسی از گل های این گیاه گرفته می شود که به آن عرق بیدمشک می گویند. از اسانس این گیاه برای معطر کردن شربت ها نیز استفاده می شود. گل های گیاه دارویی بیدمشک قبل از بازشدن برگ ها ظاهر می شوند و معطرند.  رنگ این گیاه در بهترین نوع، کمرنگ‌ ترین آن است که متمایل به زرد است.

عرق بیدمشک

خواص عرق گیاهی بیدمشک:

طبع عرق بید مشک سرد و تر است و به همین دلیل دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می‌دهد.

 عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی قلب بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب می‌شود و خاصیت تب‌بر دارد.

عرق بیدمشک دستگاه عصبی را نیز تقویت می کند، به آرامش اعصاب کمک می‌کند و خواب‌آور است.

عرق بیدمشک برای تقویت معده مفید است و تسکین دهنده درد مفاصل، بهبود گردش خون و مقوی قلب، آرامبخش و درمان بی‌خوابی، افزایش اشتها و درمان سوءهاضمه است.

 

عرق بیدمشک سحرخیز:

عرق بیدمشک سحرخیز در بسته‌بندی‌های 700 گرمی تولید و عرضه می شود. طی فرایند تقطیر به روش صنعتی تولید شده است، در روش صنعتی هیچ آلودگی محیطی در هنگام انجام فرایند تقطیر به محصول وارد نمی‌شود و کاملا بهداشتی است. استفاده از آب بهداشتی و تصفیه شده و دارای املاح معدنی یکی از اصول اولیه تقطیر با کیفیت است.

در عرق بیدمشک سحرخیز از آب چشمه پریان استفاده شده است که میزان املاح و خلوص این آب، همانند آب تصفیه شده است.

گل بیدمشکی که در عرق بیدمشک سحرخیز استفاده شده است از مزارع با کیفیت تهیه شده است و از بهترین و خوشبوترین نوع گل بیدمشک است. استفاده از گل تازه در تقطیر در کیفیت عرق تاثیر زیادی دارد.

 

مضرات عرق بیدمشک:

عرق بیدمشک قند خون را  پایین می‌آورد و نوشیدن آن بدون مواد شیرین کننده به مقدار قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد، پس افرادی که دارای مشکل فشارخون هستند باید از خوردن این عرق خودداری کنند یا قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایند. کودکان کمتر از دو سال نیز بایستی در مصرف این عرق احتیاط کنند. همچنین زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف عرق بیدمشک با پزشک خود مشورت کنند. به دلیل طبع سرد عرق بیدمشک، افرادی که دارای مشکلات گوارشی و نفخ هستند نیز باید از مصرف آن خودداری کنند.

دریافت PDF
برچسب ها:
نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا