دانستنی های سحرخیز

طرز تهیه چای زنجبیل

09 آبان 1400
3044
مقدمه:

طرز تهیه، نحوه درست کردن و دستورالعمل چای زنجبیل. خاصیت بالای چای زنجبیل و نحوه مصرف چای زنجبیل، از جمله نکات مهم برای تهیه چای زنجبیل است. 

طرز تهیه چای زنجبیل

همانطور که در مقالات پیشین، خواص و فواید زنجبیل، مضرات و عوارض زنجبیل و همینطور چای زنجبیل صحبت کردیم، خواص زنجبیل بسیار متنوع و مفید است. زنجبیل، علاوه بر خاصیت خوراکی، از قدیم به عنوان دارویی برای سلامتی نیز به شمار می‌آید. چای زنجبیل نیز، آرامش‌بخش و تقویت‌کننده است. عطر و طعم چای زنجبیل تازه، بسیار خوش عطر و دلنشین است و علاوه بر خاصیت‌های فراوان آن، چای زنجبیل را تبدیل به یک نوشیدنی فوق‌العادۀ با خواص کرده است. می‌توانید خودتان را به یک فنجان چای زنجبیل داغ مهمان کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. 

چای زنجبیل، مناسب برای هضم غذا است و به آرامش‌بخش و بهبود‌ دهندۀ حال و روان شهرت دارد. بهترین زمان برای مصرف چای زنجبیل، معمولاً صبح عنوان می‌شود، زیرا به عنوان یک روش انرژی‌بخش برای شروع روز است. به چای زنجبیل، گاهی اوقات آب زنجبیل نیز گفته می‌شود. در واقع، آب داغی که با زنجبیل تازه مخلوط شده و عطر و طعم متفاوتی را به وجود می‌آورد. 

گفتنی است که در سلسلۀ مقالات زنجبیل، موارد مربوط به مضرات زنجبیل، و ... را به صورت جداگانه و دقیق، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

چگونه چای زنجبیل درست کنیم؟

خوشبختانه درست کردن چای زنجبیل، آن چنان سخت نیست. شما می‌توانید همراه با چای زنجبیل، با افزودن لیموی تازه یا عسل، طعم آن را مطابق میل خود تنظیم کنید. هم‌چنین، چای زنجبیل را می‌توان به دو نوع سرد و گرم مصرف کرد که هرکدام، طعم دلنشین خود را دارند که مطابق با ذائقه و سلیقه خود، می‌توانید انتخاب بهتری را داشته باشید. معمولاً پس از چندین بار درست کردن چای زنجبیل، می‌توانید میزانی که فکر می‌کنید برای شما مناسب‌تر است را پیدا کنید. 

برای درست کردن چای زنجبیل، ابتدا بایستی زنجبیل تازه را پوست بکنید و آن را نازک خرد کنید. سپس، زمانی که آب به جوش آمد، می‌توانید در قوری زنجبیل و آب داغ را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه، اجازه دهید که چای زنجبیل، دم بکشد. اگر می‌خواهید چای غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید اجازه دهید تا 20 دقیقه این عمل ادامه پیدا کند تا مزه‌دار شود. سپس، می‌توانید چای زنجبیل‌تان را، با توجه به سلیقۀ خود، صرف کنید و از نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل، لذت ببرید. 

توصیه می‌شود برای اینکه طعم بهتری از زنجبیل بدست آورید، مدت زمان بیشتری را اجازه دهید تا زنجبیل دم بکشد تا عطر و طعم واقعی آن حس شود. برای دم کردن زنجبیل، عجله نکنید. چای زنجبیل، نیازمند زمان بیشتری نسبت به سایر چای‌ها برای دم کشیدن است. 

فواید چای زنجبیل برای سلامتی چیست؟

برای بسیاری از افراد، چای زنجبیل یک راه مورد علاقه برای استفاده از فواید ریشه زنجبیل است. این ادویه از مدت‌ها قبل در طب سنتی استفاده شده است، به ویژه به عنوان داروی گوارشی برای مواردی مانند ناراحتی معده، حالت تهوع و رفع یبوست. با این حال، برای برخی از افراد، زنجبیل می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند. زنجبیل همچنین دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است و ممکن است باعث تسکین سردرد، سرماخوردگی و درد ناشی از التهاب شود. محققان همچنان در حال بررسی مزایای احتمالی آن برای بیماری‌های مختلف هستند. گرچه نوشیدن چای زنجبیل عوارض جانبی کمی دارد، اما همیشه بهتر است قبل از مصرف، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

اکیداً توصیه می‌کنیم برای مصارف خاص زنجبیل و یا اضافه کردن آن برای مصرف روزمره، حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید. 

شرکت سحرخیز، با بهره‌گیری از بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد، ادویه زنجبیل را به شما تقدیم می‌کند. دقت، کیفیت و نظارت درجه یک بر روی محصولات سحرخیز، زنجبیل سحرخیز را تبدیل به یک محصول پرکاربرد و با کیفیت کرده است. 
در مقالات وبلاگ، دربارۀ خواص زنجبیل، مضرات زنجبیل، چای زنجبیل، و همینطور، به پرسش‌های متداول و مرتبط با زنجبیل می‌پردازیم. با وبلاگ سحرخیز همراه باشید!

دریافت PDF
برچسب ها:
نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا