کتاب آشپزی

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی

23 مهر 1402
2760
مقدمه:

مرغ مکزیکی یک غذای خوشمزه و مجلسی است که مزه‌های مکزیکی را با عطر و طعم مطبوع ادویه‌های ایرانی ترکیب می‌کند. در این مقاله، ما به بررسی دستور مرغ مکزیکی، ترکیب منحصر به فرد مزه‌ها و نحوه تهیه آن در خانه می‌پردازیم. سر آشپزان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به آشپزی می‌توانند از این دستور پخت استفاده کرده و یک غذای بسیار خوش طعم و عالی داشته باشند.

طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی
مواد لازم

مواد لازم

سینه مرغ
400 گرم
پیاز
2 عدد
ذرت و نخود فرنگی
4 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، نمک، زردچوبه
به میزان لازم
قارچ- فلفل دلمه
8 عدد- عدد
پودر پاپریکا
به میزان لازم
سیب زمینی
2عدد
سس مایونز
2 قاشق غذاخوری
ماست چکیده
2 قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه
1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ مکزیکی خوشمزه در ابتدای کار ۱ عدد پیاز را نصف کرده و به همراه سینه مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به آن آب اضافه کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بجوشد تا کاملا پخته شود. در ادامه ذرت و نخود فرنگی را به همراه مقداری نمک و آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهم نخود فرنگی و ذرت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود، سپس قارچ و فلفل دلمه ای را شسته و آنها را به صورت ورقه ای و نگینی خرد می کنیم. حالا فلفل دلمه ای را به تابه حاوی پیاز سرخ شده اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که فلفل دلمه ای به خوبی سرخ شد، قارچ را اضافه کرده و بلافاصله حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد. در ادامه ذرت و نخود فرنگی پخته شده را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله ششم

زمانی که قارچ سرخ شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، ادویه کاری و پودر تخم گشنیز به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. پس از گذشت ۲ دقیقه تفت دادن، تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

زمانی که سینه مرغ کاملا آبپز شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و به کمک چنگال ریش ریش می کنیم، سپس به همراه ذرت و نخود فرنگی پخته شده به تابه می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا مجددا تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه سس مایونز را به همراه ماست چکیده و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

حالا مواد درون کاسه را با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت سس یکدست شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و مخلوط سس را به آن می افزاییم. در ادامه خوراک مرغ را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد برود.

مرحله دهم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آنها شسته شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی‌ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم تا طلایی شوند. در نهایت خوراک مرغ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه سیب زمینی سرخ شده، گوجه و کاهو سرو می‌کنیم.

خوراک مرغ مکزیکی شما آماده است نوش جان.

دریافت PDF
برچسب ها:

نظرات کاربران (2)

mehri

خب، این دستور غذا مکزیکی چه ربطی‌ به " زعفران " داشت؟؟ و سایت شما که محصولات ایرانی‌ را می‌‌فروشد؟، واقعا که؟؟، شما باید غذا هایی را تبلیغ کنید و یا یاد بدهید، که با محصولات شما ارتباط داشته باشد، آقا کجائ کارید؟؟


صفا خرمی

کاش دستور زرشک پلو با مرغ را بنویسید.

نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا