کتاب آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

26 فروردین 1402
3813
مقدمه:

جوجه کباب، یکی از غذاهای پرطرفدار و فوق‌‌العاده لذیذ است که ایرانی‌ها معمولا در مهمانی‌ها، جشن‌ها و حتی گردش‌های آخر هفته، آن را سرو می‌کنند. این غذا را می‌توان به روش‌های پخت. جوجه کباب علاوه بر طعم خوبی که دارد خیلی سریع آماده می‌شود.

 

زمان پخت : 60 مناسب برای : 4 نوع : غذا
طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی
مواد لازم

مواد لازم

سینه مرغ
1 کیلوگرم
سس مایونز
2 قاشق غذاخوری
ماست چکیده
2 قاشق غذاخوری
آب لیمو تازه
3 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده
یک دوم فنجان
پیاز
3 عدد
فلفل دلمه
1 عدد
روغن مایع
3 قاشق غذاخوری
کره
به میزان دلخواه
نمک و فلفل سیاه
به میزان لارم
طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب زعفرانی  ابتدا باید قسمت های مناسب گوشت مرغ را انتخاب می‌کنیم. اگر بخواهیم جوجه کباب را برای مجالس درست کنیم، سینه و فیله مرغ بهترین گزینه هستند، چون به راحتی خرد می شوند و می توان آنها را به صورت یکدست سیخ کرد.

مرحله دوم

 پوست مرغ را به طور کامل جدا می کنیم و دور می ریزیم و آن را تمیز کرده و می‌شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله مرغ را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. اگر بخواهیم جوجه را بدون استخوان درست کنیم، باید تمام استخوان ها درون گوشت مرغ را خارج کنیم. برای این کار حتما از یک کارد تیز استفاده شود تا گوشت مرغ خراب نشود.

خرید انواع زعفران سحرخیز

مرحله چهارم

جوجه کباب را به صورت مخلوط با استخوان و بدون استخوان درست کنید. یعنی قسمت هایی مثل سینه مرغ را بدون استخوان و قسمت هایی مثل ران، کتف و بال را با استخوان درست کنید.

مرحله پنجم

 مرغ را پس از خرد کردن درون یک کاسه بزرگ ریخته، سپس زعفران دم کرده را اضافه کرده و به خوبی با مرغ ترکیب می‌کنیم تا تمام قسمت‌های مرغ به خوبی رنگ بگیرند.

مرحله ششم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا زعفران به خوبی به خورد مرغ برود. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج کرده و روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مرغ‌ها را به خوبی زیرو رو می‌کنیم تا با یک لایه روغن مایع به خوبی کاور شوند، این کار باعث می‌شود که جوجه‌ها پس از پخت آبدار و نرم بمانند و آب لیمو ترش باعث خشک شدن جوجه ها نشود.

مرحله هشتم

پس از اینکه تکه‌های مرغ با روغن مایع کاور شدند، سس خردل را به همراه سس مایونز، ماست چکیده، آب لیمو و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می‌کنیم و مجددا با هم مخلوط کرده تا مواد یکدست شوند. پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. کمی مواد را ورز می‌دهیم تا کاملا ترکیب شوند. در ادامه روی درب کاسه را مجددا سلفون می کشیم

مرحله دهم

 جوجه ها باید به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال بمانند تا طعم مواد به خوبی به خوردشان برود.

مرحله یازدهم

پس از اینکه جوجه ها طعم دار شدند، کاسه را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه قطعات گوشت مرغ را به سیخ می‌کشیم.

مرحله دوازدهم

پس از اینکه سیخ کردن جوجه‌ها به پایان رسید، منقل ذغال را به صورت یکدست روشن آماده می کنیم و سیخ ها روی منقل می‌چینیم.

مرحله سیزدهم

حالا سیخ‌ها را به صورت مرتب هر چند لحظه یک بار می‌چرخانیم تا جوجه ها به صورت یکنواخت بپزند. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز هم سیخ می‌کنیم و در کنار جوجه‌ها روی منقل کباب می‌کنیم.

مرحله چهاردهم

پس از اینکه کباب کردن جوجه ها به پایان رسید، کره را ذوب می کنیم و با برس روی جوجه‌ها می‌مالیم. در نهایت جوجه کباب را به همراه برنج یا نان سرو می‌کنیم.

دریافت PDF
برچسب ها:
نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا