دانستنی های سحرخیز

خاکشیر با خواص فوق‌العاده

19 آبان 1400
2660
مقدمه:

خاکشیر فواید و خواص فوق‌العاده‌ای دارد و شما با مصرف مداوم آن می‌توانید زندگی سالم‌تری برای خود و خانواده خودتان ایجاد کنید.کسانی که روزانه از خاکشیر استفاده می‌کنندو قادر خواهد بود از بوجود آمدن بیماری‌های گوارشی جلوگیری کند.خاکشیر می‌تواند یک داروی طبیعی برای بهبود سرماخوردگی و تب باشد. اگر در شروع فصول سرد اقدام به مصرف شربت خاکشیر کنید، می‌توانید از رشد ویروس سرماخوردگی در بدن خود جلوگیری کنید. شما با نوشیدن یک لیوان شربت حاصل شده از خاکشیر مرغوب سحرخیز، می‌توانید خیلی سریع از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید. در ادامه این مطلب، خواص خاکشیر بیشتر توضیخ داده شده است.

خاکشیر با خواص فوق‌العاده

خاکشیر گیاهی است از تیره شب بویان که معمولا در ارتفاعات می‌روید. شربت حاصل آمده از تخم گیاه خاکشیر یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار مردمان فلات ایران است که در تابستان‌ها محبوبیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. شاید بسیاری خاکشیر را یک نوشیدنی خوش طعم و خنک بدانند که همراه با آبلیمو یا گلاب سرو می‌شود، اما بهتر است بدانید که خاکشیر فواید و خواص فوق‌العاده‌ای دارد و شما با مصرف مداوم آن می‌توانید زندگی سالم‌تری برای خود و خانواده خودتان ایجاد کنید. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که خواص منحصر به فرد خاکشیر ارتباط مستقیم با کیفیت آن دارد؛ از همین رو مجموعه سحرخیزv با در نظر داشتن نیاز جامعه مدرن ایران به استفاده از محصولات باکیفیت و مرغوب، این امکان را برای تمام افراد بوجود آورده است که بتوانند از یک خاکشیر باکیفیت و بهداشتی استفاده کنند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین خواص خاکشیر می‌پردازیم تا شما هم بیشتر با این گیاه منحصر به فرد آشنا شوید.

پوستی زیباتر با خاکشیر
گنجاندن خاکشیر در رژیم غذایی خود سبب شفاف شدن و از بین رفتن لکه های پوست می شود

خاکشیر، یک ملین طبیعی
در طب سنتی خاکشیر به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید آثار یبوست را در سیستم گوارش خود از بین ببرید. همچنین کسانی که روزانه از خاکشیر استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود از بوجود آمدن بیماری‌های گوارشی جولگیری کنند. عناصر ضد باکتری درون خاکشیر می‌توانند دیواره روده و معده شما را از هرگونه آلودگی‌های بیماری‌زا پاک کنند.

در فصل سرما خاکشیر فراموش نشود!
بسیاری این نظر را دارند که نوشیدنی خاکشیر مخصوص فصول گرم سال است؛ اما بر اساس مطالعات صورت گرفته، خاکشیر می‌تواند یک داروی طبیعی برای بهبود سرماخوردگی و تب باشد. اگر در شروع فصول سرد اقدام به مصرف شربت خاکشیر کنید، می‌توانید از رشد ویروس سرماخوردگی در بدن خود جلوگیری کنید.
بهبود مشکلات گوارشی : خاکشیر بهترین دارو برای تمام اخلاط غلبه بر بدن است. با مصرف خاکشیر می توانید بسیاری از مشکلات گوارشی را کنترل کند.

دفع سنگ کلیه با نوشیدن شربت خاکشیر
دانه‌های گیاه خاکشیر که توسط متخصصان سحرخیز به صورت بهداشتی در بسته‌بندی‌های صنعتی قرار گرفته‌اند، یک دیورتیک طبیعی بشمار می‌روند. نوشیدنی خاکشیر با افزایش میزان ادرار شما و دفع سموم بدن باعث می‌شود آثار سنگ کلیه در بدن شما از بین برود.

با مصرف خاکشیر گرما را از بدن خود خارج کنید.
گرمازدگی یکی از متداول‌ترین مشکلات پیش آمده در فصول گرم سال است. شما می‌توانید با نوشیدن یک لیوان نوشیدنی خاکشیر به راحتی بر گرمازندگی غلبه کنید و دمای بدن خود را به سرعت کاهش دهید.

رفع بوی بد دهان با خاکشیر
شما با نوشیدن یک لیوان شربت حاصل شده از خاکشیر مرغوب سحرخیز، می‌توانید خیلی سریع از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید. کافی است قبل از خواب یک لیوان شربت خاکشیر بنوشید تا دیگر صبح‌ها دهان شما بوی بد نداشته باشد.
 

دریافت PDF
برچسب ها:

نظرات کاربران (1)

محمود

عالی بود لطفا در مورد رشد کسب و کار هم مقاله بگذارید

نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا