دانستنی های سحرخیز

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

01 آبان 1400
8629
مقدمه:

بهترین زمان مصرف چای سبز، و طریقه مصرف چای سبز را در این مقاله بررسی می‌کنیم. چه موقعی چای سبز بنوشیم و زمان مصرف چای سبز، مهم‌ترین سوالی است که باید هنگام نوشیدن چای سبز، به آن توجه کنیم.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

در مورد چای سبز و فواید و مضرات آن، پیشتر صحبت کرده‌ایم. احتمالاً اگر شما این مقاله را می‌خوانید، با ما موافق هستید که چای سبز، یکی از بهترین نوشیدنی‌های سالم است. در اینجا، می‌خواهیم در رابطه با بهترین زمان مصرف چای سبز و نوشیدن آن صحبت کنیم. شاید شما به دنبال پیدا کردن بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز هستید و یا اینکه، در بین وعده‌های غذایی، به دنبال این هستید که چای سبز، چه زمانی باید مصرف شود. 
گفتنی است که در سلسلۀ مقالات مربوط به چای سبز، به موارد مربوط به خواص چای سبز و مضرات آن، تاثیر چای سبز برای پوست و طرز تهیۀ چای سبز نیز به صورت جداگانه و دقیق، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

زمان و طریقه مصرف چای سبز 

چای سبز، حاوی مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین‌ها و دارای خواص ضدالتهابی است و خطر بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان را کاهش می‌دهد. پیدا کردن بهترین زمان مصرف چای سبز، به ما کمک می‌کند تا خواص بیشتری را از چای سبز بدست آوریم و بصورت موردی، در ادامه مشاهده می‌کنیم.

1-    مصرف چای سبز در صبح زود – قبل از صبحانه چای سبز ننوشید
صبح و شب، لحظات بسیاری خوبی برای نوشیدن چای سبز می‌تواند باشد. البته باید توجه کنیم، نوشیدن چای سبز با معده خالی در صبح، می‌تواند به دلیل محتوای بالای کاتچین بر روی کبد، تاثیرات بدی ایجاد کند. چای سبز دارای ترکیباتی به نام کاتچین است. بنابراین، میزان چای مصرف شده باید کنترل شود. غلظت بالاتر کاتچین‌ها می‌تواند باعث آسیب کبدی شود. پیشنهاد می‌شود؛ صبح‌ها بعد از صرف صبحانه، حوالی ساعت 10:00 تا 11:00 و شب یا اوایل شب، بهترین زمان مصرف چای سبز می‌تواند لقب گیرد.

2-    نوشیدن چای سبز بین وعده‌های غذایی - قبل یا بعد از غذا؟
یکی دیگر از گزینه‌های بهترین زمان مصرف چای سبز، می‌تواند نوشیدن چای سبز بین وعده‌های غذایی باشد. اثرات آرام‌بخشی چای سبز، می‌تواند بعدازظهر را برای دلپذیرتر کند. با نوشیدن یک فنجان چای سبز در بین وعده های غذایی، به عنوان مثال دو ساعت قبل یا بعد از آن، میزان مصرف مواد مغذی و جذب آهن به حداکثر خواهد رسید. توجه داشته باشید اگر مبتلا به کم خونی هستید، از نوشیدن چای سبز همراه با غذا خودداری کنید.

3-    زمان مصرف چای سبز برای کاهش وزن – قبل یا بعد از ورزش؟
چه موقعی چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم؟ آیا مصرف چای سبز، تاثیری بر روی کاهش وزن دارد؟ آیا می‌توان با چای سبز، لاغر شد؟ سوالاتی مشابه با این سوالات، از متداول‌ترین سوالاتی هستند که مصرف‌کنندگان چای سبز، به دنبال پاسخی برای آن هستند. قبلاً در مقالۀ کاهش وزن و لاغری با چای سبز تاثیر چای سبز بر روی لاغری، بیشتر صحبت کرده‌ایم و البته، کوتاه در رابطه با زمان مصرف چای سبز برای کاهش وزن نیز، اشاره‌ای کردیم. اما در اینجا، می‌خواهیم در این رابطه، بیشتر گفتگو کنیم:
در صورتی که 2 ساعت قبل از ورزش، به درستی غذا صرف کرده باشید، نوشیدن یک فنجان چای سبز، قبل از ورزش کاملاً مناسب است. چای سبز به دلیل داشتن کافئین در بدن، می‌تواند چربی بیشتری بسوزاند. به همین سبب، چای سبز می‌تواند انرژی را افزایش دهد و شما می‌توانید طولانی‌تر ورزش کنید. توصیه می‌شود؛ بهترین زمان مصرف چای سبز برای کاهش وزن و لاغری، قبل از شروع تمرینات است. در مصرف چای سبز برای کاهش وزن، زیاده روی نکنید. توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد هر نوع نوشیدنی در طول تمرینات، اثرات مخربی را بر روی سیستم سلامت و کارکرد بدن شما می‌گذارد. 

4-    مصرف چای سبز قبل از خواب
چای سبز، نوشیدنی قبل از خواب نیست. زیرا کافئین می‌تواند خواب شما را مختل کند. چای سبز، دارای مادۀ اسید آمینه که باعث بیدار ماندن و افزایش تمرکز شما می‌گردد. بهترین زمان نوشیدن چای سبز، دو ساعت قبل از خواب است؛ زیرا این کمترین لحظه جذب متابولیسم است. 

مصرف درست و صحیح چای سبز

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در رابطه با چای سبز، خواص و مضرات آن، در مقاله‌ای جدا صحبت کرده‌ایم. این که آیا چای سبز، مطابق با سلیقۀ شما باشد یا خیر، یک امر شخصی است، با این حال؛ نمی‌توان از خواص آن چشم‌پوشی کرد. در روزگاری که کار، اضطراب و انزوا بیشتر شده و استرس‌های روزمره، ممکن است که فشار روانی بیشتری را بر دوش آدم‌ها بگذارد. در این مقاله، سعی کردیم مصرف درست و صحیح چای سبز را شرح دهیم و به نکات مثبت و منفی مصرف چای سبز، اشاره کنیم. در ادامه، می‌خواهیم راهکاری برای مصرف‌کنندگانی اشاره کنیم که شاید طرفدار چای سبز باشند، اما زمان کافی برای تهیه و دم کردن چای سبز، نداشته باشند. 
یکی از راه‌ها برای جلوگیری از فشارهای روانی، استفاده از دمنوش‌ها و چای است. نوشیدنی چای سبز، یک امکان مناسب برای جلوگیری از استرس، افسردگی و راهی برای آرام شدن است. احتمالاً شما هم اگر تابحال چای سبز را مصرف نکرده باشید، ممکن است کنجکاو شده باشید که حداقل برای یک بار، چای سبز بنوشید. پیشتر در مقاله‌ای، در رابطه با طرز تهیه چای سبز، مقاله‌ای را به شما تقدیم کردیم. 
از آنجایی که شاید برای همه امکان تهیه چای سبز و دم کردن آن بصورت روزمره وجود نداشته باشد و از طرفی، شما طرفدار نوشیدن چای سبز باشید که بخواهید در برنامۀ روزانه خود، آن را قرار دهید، نیاز دارید تا سریع‌تر از دم شدن چای سبز، این نوشیدنی را برای خود فراهم کنید. به همین منظور، استفاده از چای سبز کیسه‌ای و یا دمنوش چای سبز کیسه‌ای، می‌تواند نیاز شما را برای نوشیدن چای سبز و استفاده از خواص آن، به سرعت رفع کند. 
چای سبز سحرخیز، با استفاده از بهترین کیفیت و استانداردهای موجود، می‌تواند لذت نوشیدن این چای را به شما تقدیم کند. شما می‌توانید برای خرید محصول چای سبز کیسه‌ای زعفرانی سحرخیز، دمنوش چای سبز سحرخیز، چای سبز کیسه‌ای طعم لیمو، چای سبز کیسه‌ای طعم هل، چای سبز کیسه‌ای طعم دارچین، چای سبز کیسه‌ای عطر گل یاس و چای سبز کیسه‌ای نعناع از وب‌سایت ما اقدام کنید. در سریع‌ترین زمان ممکن، این نوشیدنی را به دست شما می‌رسانیم تا از نوشیدن آن لذت ببرید و حس آرامش را، به شما انتقال دهیم. 
این مقاله، مبتنی بر جدیدترین یافته‌های علمی است که گروه علمی دانشگاه علمی‌-کاربردی سحرخیز نیز، اعتبار علمی آن را تایید کرده است. اگر چه یافته‌های علمی همیشه کامل نیستند و گزارش‌ها و آزمایش‌های بیشتری در سراسر جهان بر روی چای سبز ادامه خواهد داشت، اما آن چیزی که در حال حاضر دربارۀ چای سبز می‌دانیم، شامل مواردی بود که به تفصیل، هر کدام را جداگانه بررسی کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم، برای انتخاب بهترین زمان مصرف چای سبز، حتماً از پزشک متخصص خود مشورت بگیرید. 
 

دریافت PDF
برچسب ها:
نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا