اخبار سحرخیز

زعفران سحرخیز موفق به اخذ گواهی قدمت یونسکو شد

30 مرداد 1400
1719
مقدمه:

یونسکو سازمانی است که با ثبت توافق‌نامه‌های همکاری بین‌المللی برای تامین امنیت «میراث جهانی» اقدامات پایدار و مهمی را انجام می‌دهد.

زعفران سحرخیز موفق به اخذ گواهی قدمت یونسکو شد

گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز که نامی شناخته شده و معتبرترین برند زعفران کشور است موفق به کسب گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از کمیسیون ملی یونسکو ایران شد. سحرخیز با قدمتی بیش از ۸۰ سال به تولید و فروش محصولی می‌پردازد که برای تمام ما ایرانیان مهم و یادآور منحصر به فرد بودن سرزمین‌مان است. زعفران ایران از دیرباز و در ذهن تمام ما یکی از بهترین‌ها و خاص‌ترین‌ها در کل دنیا محسوب می‌شود. حالا افتخار کسب یک گواهی معتبر از یونسکو (سازمان آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) نصیب برند زعفران سحرخیز شده است.

سحرخیز از سال ۱۳۱۱ به همت مرحوم حاج محمد سحرخیز بنیان گذاشته شد و در سال‌های ابتدایی به شکل مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت نمود. اما در سال‌های بعد سحرخیز با گسترش فعالیت‌هایش در راستای ارائه محصولات با کیفیت و اصل احترام به مشتری، مزرعه‌های کشت و پرورش زعفران را راه‌اندازی کرد. سپس کارخانه‌های فرآوری محصولات متنوع بنا نهاده شد. تولید و بسته‌بندی بیش از ۱۰ گروه محصولی مختلف و صادرات و فروش در جای‌جای دنیا از افتخاراتی است که باعث شده سحرخیز فاصله معناداری از رقبای خود داشته باشد. در واقع تمام چرخه‌ی تولید تا توزیع در مجموعه سحرخیز انجام‌ می‌شود و آنها محصولاتی شامل زعفران، نبات، زرشک، خشکبار، ادویه، عرقیات، چای و دمنوش،‌ و بسته‌های هدایای ویژه را در سبد محصولی خود عرضه می‌کنند.

گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی یونسکو سندی است که بر اساس بررسی‌های میدانی و ارزیابی‌های مستمر از مستندات و داشته‌های تاریخی از طرف کمیسیون ملی یونسکو بعد از انتخاب و انجام مراحل متعدد بررسی و اعتبارسنجی‌های سخت‌گیرانه به معدودی از برندها اعطا می‌شود. این گواهی در هر صنعت فقط به یک مجموعه که معتبرترین و شایسته‌ترین برند در آن صنعت باشد تعلق می‌گیرد. زعفران سحرخیز در صنعت زعفران تنها برندی خواهد بود که این گواهی را دریافت می‌کند. در ایران فقط تعداد کمی از برندهای قدیمی و شناخته شده از جمله بیمه ایران و بانک صادرات موفق به اخذ این گواهی‌نامه شده‌‌‌اند.

دریافت PDF
برچسب ها:
 
نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید

نوشتن یک نظر

درصورت عدم عضویت شما در سایت اطلاعات آی پی شما در سایت ذخیره می گردد
افزودن نظر

با ما تماس بگیرید

021-91094905

تماس با سحرخیز

مرکز تماس: 02191094905
فروشگاه تهران : پاسداران بین بوستان هفتم و هشتم جنب داروخانه شبانه روزی - 02191094905  داخلی 421 و 09102291988
کارخانه سحرخیز: خراسان رضوی-مشهد-بخش احمد آباد، روستای پیوه ژن،شهرک صنعتی بینالود ، کوچه فناوری 1 ، کوچه فناوری 2 ، پلاک 37 طبقه همکف - 05133561016

طراحی سایت و پشتیبانی: ایران سایت
  • بازگشت به بالا