کتاب آشپزی

طرز تهیه خورشت فسنجون خوشمزه و جا افتاده

طرز پخت فسنجون با مرغ

بهترین روش پخت فسنجون خوشمزه

مرحله اول:

مرحله اول برای تهیه فسنجون خوشمزه و جا افتاده، خرد کردن و تفت دادن  پیاز است. در ابتدا پیازها را به صورت نگینی خورد می‌کنیم. یک قابلمه مناسب انتخاب کرده آن را روی حرارت قرار داده و کمی روغن در آن می‌ریزیم و پیاز را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا رنگ آن طلایی شود.

مرحله دوم:

پس از تفت دادن پیازها، زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز اضافه می‌کنیم و دوباره تفت می‌دهیم تا ادویه یک دست شود. سپس مرغ‌ها را که از قبل تکه تکه کردیم به پیاز اضافه کرده و سرخ می‌کنیم. می‌توانید به سلیقه خود از گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده استفاده نمایید. همچنین می‌توانید به دلخواه خود مرغ‌ها را برش دهید.

مرحله سوم:

پس از سرخ شدن مرغ ها، 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا آب درون قابلمه به جوش بیاید. اگر پس از جوشیدن، سطح قابلمه دچار کف شد، کف آن را بگیرید.

در مرحله چهارم:

درب قابلمه را گذاشته و اجازه می‌دهیم تا گوشت مرغ به خوبی بپزد. 30 الی 40 دقیقه کافی است.  

مرحله پنجم:

در این زمان یک قابلمه دیگر روی اجاق قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. گردوی چرخ شده را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ دهد. سپس یک پیمانه آب سرد روی گردوها ریخته و حرارت را ملایم کرده و اجازه تا به طور کامل بپزد و روغن بیندازد.

مرحله ششم:

پس از این که گردو روغن انداخت، کمی رب گوجه فرنگی  و کمی رب انار را به گردوها اضافه کرده و تفت می‌دهیم و اجازه می‌دهیم 30 دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله هفتم:

پس از پخته شدن گردوها، گوشت پخته شده را به قابلمه حاوی گردو اضافه می‌کنیم. سپس دو لیوان آب سرد به قابلمه اضافه کرده و 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

مرحله هشتم:

خورشت شما تقریبا آماده‌ست. مقداری نمک به آن اضافه کنید و در صورت تمایل به شیرینی بیشتر به آن شکر بیافزایید.

مرحله نهم: خورشت فسنجون را می‌توانید در کنار برنج سرو کنید.

مرحله دهم:

می‌توانید برای تزئین از زرشک استفاده نمایید.

فایل ها برای دانلود